Myślisz o założeniu własnej firmy? Na pewno masz już wymyśloną nazwę i to, czym będzie się zajmować. Jeśli starannie przygotowałeś biznesplan, na pewno nie pominąłeś w nim niezwykle istotnego elementu. Jest nim identyfikacja wizualna marki. Czy jednak rzeczywiście uwzględniłeś ten punkt w dokumentacji? Czy zastanawiałeś się nad tym, jak wygląd marki może wpływać na zachowania klientów? Czy wiesz że umiejętny dobór kolorów może pomagać w budowaniu zaufania? Wbrew pozorom opracowanie identyfikacji wizualnej marki nie jest czymś łatwym, co można wykonać z marszu i na kolanie. Aby wykonana praca nie była tylko sztuką dla sztuki, ale przynosiła wymierne korzyści, należy przeprowadzić liczne badania, analizy i testy porównawcze. Dopiero wówczas z kilku propozycji będzie można wybrać tę jedną, najlepszą, która sprawdzi się dla Twojej marki.

Czym właściwie jest identyfikacja wizualna marki i jakie elementy się na nią składają? Głównym elementem identyfikacji wizualnej marki jest logotyp. Powinien on w jakiś sposób być powiązany z produktem lub usługą – czy to pośrednio czy bezpośrednio. Niestety posiadanie samego logo nie wystarcza do tego, aby powiedzieć że identyfikacja jest gotowa. Tak naprawdę identyfikacją jest zbiór zasad i przykładów oraz wzorów, pokazujących w jaki sposób należy ten logotyp wykorzystywać. Czy to pojedynczo, czy w połączeniu z tekstem bądź innymi elementami graficznymi. W identyfikacji wizualnej znajdziemy przykłady opakowań – kolorystyka, wielkość, położenie elementów na opakowaniu, a także informacje o najważniejszych zasadach, których należy przestrzegać podczas tworzenia projektu.

Kolejnym bardzo ważnym elementem identyfikacji są informacje o kolorach. Kolorowe logo będzie mogło być drukowane na papierze, wtedy kolory określane są w palecie CMYK. Natomiast, jeśli logo będzie miało być reprodukowane na gadżetach reklamowych, koszulkach czy stanowić reklamę na samochodzie, będziemy potrzebować informacji o odpowiednikach kolorów w palecie Pantone, RAL lub innych wartościach. Te informacje muszą być zawarte w identyfikacji. Poza nimi odnajdziemy tam nazwy fontów stosowanych w logotypie lub sloganie lub zalecane fonty do wykonywania tekstów w dalszych projektach – tak aby każdy z nich był spójny z poprzednimi i nie odróżniał się najważniejszymi elementami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here